آلمان، جز توسعه یافته ترین کشورهای جهان است که به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوان توانسته صنعت گردشگری را هم به اقتصاد خود بیفزاید. این کشور شهرهای مهمی ...

درباره آلمان بیشتر بدانیم

۲۴ دی ۱۳۹۷

آلمان، جز توسعه یافته ترین کشورهای جهان است که به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوان توانسته صنعت گردشگری را هم به اقتصاد خود بیفزاید. این کشور شهرهای مهمی …

کشور آلمان جز توسعه یافته ترین کشورهای جهان است که به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوان توانسته صنعت گردشگری را هم به اقتصاد خود بیفزاید. این کشور شهرهای مهمی را در خود جای داده که در جهان بسیار مورد توجه قرار دارند. بیشتر افراد، کشور آلمان را خانه غذاهای گوشتی می دانند زیرا در این کشور مردم از توان مالی بالایی برخوردار هستند.

درباره کشور آلمان بیشتر بدانیم | سایت ویزا

کشور آلمان

آلمان کشوری است در قاره اروپا که نام رسمی آن جمهوری فدرال آلمان می باشد. این کشور بالغ بر ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد که جزء شلوغ ترین کشور در اروپا شناخته شده است. این کشور شامل ۱۶ ایالت می باشد که در این میان شلوغ ترین شهر زیبا و دیدنی این کشور یعنی برلین به عنوان پایتخت کشور آلمان انتخاب شده که در اتحادیه اروپا توانسته مقام دوم را داشته باشد.  مردمان این کشور با زبان آلمانی با یکدیگر محاوره دارند، البته برخی از مردم در این کشور با زبان آلمانی بالا و آلمانی پایین صحبت می کنند.

موقعیت جغرافیایی آلمان

کشور آلمان دقیقا در قلب قاره اروپا واقع شده است به طوری که از سمت دریای بالتیک و دریای شمال توانسته به آب های آزاد دسترسی داشته باشد. این کشور شامل سه رودخانه مهم به نام های دانوب، الب و راین است. این کشور از سمت شمال با کشور دانمارک، از سمت شرق با جمهوری چک و کشور لهستان، از سمت جنوب با سویس و اتریش و از قسمت غرب با کشور فرانسه، هلند و لوکزامبورگ مرز مشترکی دارد.

بلندترین نقطه ای که در این کشور وجود دارد مربوط به قله تسوگ اشپیتزه با ارتفاعی حدود ۲۹۶۳ متر می باشد. منطقه ای پوشیده از شن زارها و مزارع حاصلخیز در جلگه های شمالی این کشور قرار دارد. شرق تا غرب آلمان را فلات هایی تشکیل شده از سنگ های سخت پوشانده است.

موقعیت جغرافیایی آلمان | سایت ویزا

آب و هوای کشور آلمان

کشور آلمان در حقیقت تابستان های خیلی گرم و یا زمستان های خیلی سرد و یخبندانی ندارد. لذا همیشه آب و هوای معتدل و مرطوبی بر این منطقه حکمفرماست، در این کشور تابستان ها تا حدود ۳۵ درجه گرم می شود و در زمستان های برفی و سرد تا منفی ۱۰ درجه هوا سرد خواهد شد.

این کشور از جمله کشورهای اروپایی به حساب می آید که در هر فصلی ممکن است بارندگی وجود داشته باشد که این حالت سبب شده تا همیشه آب و هوای آلمان معتدل و دلچسب باشد.

آب و هوای کشور آلمان | سایت ویزا

اقتصاد آلمان

در قاره اروپا این کشور بزرگترین اقتصاد را از آن خود کرده و پس از ژاپن و آمریکا بیشترین قدرت صنعتی را دارد. طی سال های اخیر آلمان بیشترین صادرات جهان را در مواردی مانند صنایع الکترونیکی، منسوجات ، مواد شیمیایی، خودروسازی، وسایل نقلیه، مواد غذایی و وسایل هوافضا به خود اختصاص داده است.

هم اکنون آلمان در به کار گیری از انرژی خورشیدی و ساخت توربین های بادی در جهان توانسته بیشترین پیشروی را داشته باشد.

از بین ۵۰۰ شرکت بزرگی که در جهان دارای نام و نشان مشهوری هستند ۳۷ شرکت آن در این کشور قرار گرفته اند به فرض مثال خودروهای پورشه، مرسدس بنز و برند آدیداس به آلمان تعلق دارد. شهر فرانکفورت در آلمان دارای بانک های بین المللی زیادی است که سبب شده تا آلمان بیشترین منابع اصلی ارز خارجی و امور مالی را داشته باشد.

اقتصاد آلمان | سایت ویزا

فرودگاه های بین المللی کشور آلمان

در میان کشورهای وجود داشته در اتحادیه اروپا این کشور از جمله کشورهای پر ترددی است که سبب شده تا فرودگاه های فراوانی را در خود جای دهد. از جمله این فرودگاه، فرودگاه برلین تگل، فرودگاه کلن بن، فرودگاه برمن، فرودگاه دورتموند، فرودگاه مونیخ، فرودگاه لوبک، فرودگاه فرانکفورت هان، فرودگاه دوسلدورف، فرودگاه نورنبرگ، فرودگاه هامبورگ، فرودگاه ممینگن، فرودگاه فریدریش هافن و بسیاری فرودگاه های بین المللی دیگر می باشد.

فرودگاه های بین المللی کشور آلمان | سایت ویزا

حمل و نقل در آلمان

معمولا قطارهای سریع السیری در کشور آلمان وجود دارد که حمل و نقل برون شهری را انجام می دهد، اما قیمت های بالایی را در بر گرفته اند. ولی در مناطق درون شهری قطارهای منطقه ای به همراه اتوبوس های شبانه وظیفه حمل و نقل مسافرین را با هزینه های بسیار اندک بر عهده  دارند.

جالب است بدانید در مناطق مختلفی از این کشور دوچرخه هایی اجاره داده می شود که هزینه های حمل و نقل را برای ساکنین این کشور و سایر مسافرهای خارجی به حداقل رسانده است. این دوچرخه ها در مدل های مختلف به شکل روزانه به متقاضیان کرایه داده می شود.

حمل و نقل در آلمان | سایت ویزا

شهرهای دیدنی کشور آلمان

شهر برلین شهر هنر و موسیقی است که بناهای تاریخی و موزه های بسیاری را در اختیار گرفته است. این شهر ارزان ترین پایتخت های اروپایی به شمار می رود.

مونیخ به عنوان سومین شهر بزرگی که در آلمان واقع شده همانند شهر برلین با وجود شهرهای کوچک و قدیمی متعددی که در اطراف خود جای داده شهری تاریخی بوده  که قصرهای سلطنتی باشکوه و پارک های دیدنی را در خود جای داده است.

این شهر جزو گرانترین شهرهای کشور آلمان به حساب می آید. هانوفر از جمله شهرهای دیدنی این کشور است که طی اتفاقات جنگ جهانی دوم تمام بناهای تاریخی خود را از دست داد اما یک رود زیبا در شهر جریان دارد که سبب شده تا پارک های مفرح و سرسبزی به وجود آید.

شهرهای دیدنی کشور آلمان | سایت ویزا

قدیمی ترین شهر آلمان تریر

قدیمی ترین شهر این کشور تریر است که سابقه ی تاریخی آن به ۲۰۰۰ سال پیش می رسد. این شهر دوران امپراتوری فراوانی را به خود دیده و بناهای تاریخی زیادی را در خود جای داده است.

شهر تری یر درون دره رودخانه موزل واقع شده و دهکده های قدیمی بسیار دیدنی را در اطراف خود قرار داده است. کلن شهری کهن و تاریخی است که در حقیقت به یک کلیسای مشهور و دیدنی می ماند. درسدن شهری است که بناهای تاریخی گوناگونی به سبک باروک داشته و توسط رود الب به دو بخش مجزا تقسیم شده است.

اگر چه این شهر به طور صد در صد بازسازی شده اما به دلیل داشتن تفریحات مختلف مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارد. یکی دیگر از شهرهای دیدنی و معروف این کشور شهر فرانکفورت است که میزبانی از بناهای تاریخی، رستورانهای عالی و جاذبه های هنری و فرهنگی متعددی می باشد.

شهر فرانکفورت چندین تالار نمایشی و موزه ی علمی در خود جای داده است. دومین شهر بزرگی که در آلمان واقع شده شهر هامبورگ است. منطقه قدیمی، کلیسای جامع و بازارچه جزء بهترین مکان های شهر هامبورگ می باشد.

انواع خوردنی ها در کشور آلمان

۱۶ ایالت مختلف آلمان همگی غذاها و آداب و رسوم متنوعی را شامل شده اند به طوری که در برخی از ایالت ها هیچ نقطه مشترکی در طبخ غذاها وجود ندارد. مردمان این کشور اغلب در سرو غذاهای خود از گوشت قرمز و انواع ماکیان استفاده می کنند به طوری که مصرف گوشت غاز و بوقلمون در این کشور بسیار رایج است.

بیشترین ماده خوراکی در این کشور گوشت و فرآورده های گوشتی می باشد، البته همیشه در وعده شام غذای سبکی را انتخاب می کنند.

کیک جنگل سیاه در آلمان از محبوبیت خاصی برخوردار است. نان ها بخش مهمی از خوراک مردم این کشور را تشکیل داده اند به طوری که در آلمان نان ها مانند نان رولت و نان پرتزل در شکل ها و اندازه های متنوعی با آرد های متفاوت پخته می شوند.

افراد زیادی در این کشور طرفدار اصلی انواع شیرینی هستند. مشهورترین غذای آلمانی سوسیس است به طوری که هر منطقه از این کشور برای خود نوعی سوسیس مخصوص دارند.

شنیتزل نوعی کتلت است که آلمانی ها بسیار به خوردن آن علاقمند هستند و تمامی رستورانها این نوع غذا را در منوی خود قرار می دهند. در میان نوشیدنی ها کافه لاته و کاپوچینو جایگاه ویژه ای را در کافه ها برای خود پیدا نموده اند.

انواع خوردنی ها در کشور آلمان | سایت ویزا

جاذبه های گردشگری کشور آلمان

این کشور مجموعه ای است از کوهستان ها و جنگل های متعدد همچنین شهرهای تاریخی و قدمت داشته و هزاران گالری هنری، کلیساها و موزه های دیدنی و زیبا که از جمله آنها دروازه  براندنبورگ در منطقه برلین است. این دروازه ۱۲ ستون دارد که پنج راه عبوری را تشکیل داده اند.

این دروازه در سال ۱۷۹۱برای یکی از فرمانروایان این کشور ساخته شده است. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کلیسای جامع کلن می باشد  که از دو کلیسای سنت ماری و کلیسای سنت پیر تشکیل شده است. این بنا جزء یکی از شاهکارهای معماری به سبک گوتیک است که در کناره های رود واقع شده است.

محبوب ترین مکان دیدنی در این کشور جنگلی زیبا با تپه هایی تیره رنگ و انبوه می باشد که به جنگل سیاه شهرت دارد. مهمترین بخش این جنگل قسمت اسکی آن می باشد. درختان کاج در این جنگل به وفور یافت شده و رنگ تیره ای را در جنگل سیاه به وجود آورده اند.

دیگر جاذبه های گردشگری این کشور

در کنار کوه های پر فراز آلپ،  شهر فوسن قرار دارد که قصری بی مثل و مانند به نام نوی شوان اشتاین در آن مکان  جای گرفته است. این قلعه باشکوه در کناره های رودخانه لخ واقع شده و فضای اطراف آن به بهشتی وصف نشدنی می ماند. شهر هامبورگ درست در قلب بندر تاریخی خود، سرزمین عجایب مینیاتوری را بنا ساخته است.

  در این سرزمین بزرگترین ماکت ساخته شده از راه آهن وجود دارد. سرزمین عجایب مینیاتوری دارای هواپیماهایی است که به طور حقیقی حرکت دارند و هر پیر و جوان همچنین کودکان را مجذوب خود کرده است.

مهمترین و شگفت انگیزترین دره آبی در اروپا دره راین در این کشور می باشد. جزیره موزه ها در شهر برلین به یک شهرت جهانی دست پیدا نموده است. شهر بامبرگ از جمله شهرهای قدیمی این کشور بوده که به خوبی ظاهر خود را حفظ نموده است و توانسته میزبان موزه های فراوانی از شهر برلین پایتخت آلمان باشد.

مرز میان اتریش و آلمان را کوهی با نام تسوگ اشپیتسه پوشانده است که به دلیل داشتن تونل  ۸۰۰ متری و مجهز به پنجره هایی برای تماشای مناظر اطراف شهرت یافته است.

یکی از زیباترین و بزرگترین جزایر بالتیک این کشور جزیره روگن است که به خاطر آبگیرها، تپه های جنگلی، سواحل شنی و بسیاری مناظر طبیعی دیگر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

دریاچه پادشاه در نزدیکی زالتسبورگ شرایطی را فراهم آورده است که بازدید کنندگان می توانند در آنجا قایق سواری کرده و ساعات خوشی داشته باشند. شهر رتنبورگ در کناره های رود تاوبر قرار گرفته که قلعه ها ی دیدنی و برج های زیبایی را در خود به نمایش می گذارد.

جاذبه های گردشگری کشور آلمان | سایت ویزا

قصر و پارک سن سوسی

قصر و پارک سن سوسی یکی از فوق العاده ترین نمونه های سبک روکوکو می باشد که بیش از ۳۰۰۰  درخت میوه به همراه تعدادی گل خانه را در خود گنجانده است. این قصر یک تالار مرمرین داشته که بنایی باشکوه و عظیم به سبک روکوکو به شمار می رود.

جزیره ای پر از گل های رنگارنگ در این کشور وجود یافته به نام جزیره ماینو که همانند بهشتی رنگارنگ بر روی زمین است.

دیوار برلین جزء مهمترین جاذبه های گردشگری این کشور است که هر مسافری تمایل دارد آن را ببیند. این دیوار همانند بومی نقاشی شده است که قسمتی از تاریخ این کشور را به تصویر کشانده و  زیبایی منحصر بفردی دارد. پارک ملی در حقیقت یک بهشت آلپی است که مراتع سرسبز، نغمه ی پرندگان، صدای آبشارها همگی حس خوشایندی را به بازدید کنندگان می دهد.

بهترین رستوران های این کشور

آلمان به دلیل خوردنی های سنتی و محلی در سراسر جهان شهرت دارد. بیشتر مردم تصور کرده که آلمانی ها تنها گوشت و سوسیس می خورند در صورتی که بیشتر از هر چیز دیگری از ماهی های تازه تناول می کنند. رستوران Facil از جمله رستوران این کشور است که علاوه بر غذاهای خوشمزه دارای فضایی بسیار شیک و زیبا است.

این رستوران تمام غذاهای دریایی در این کشور را طبخ کرده و همراه با خوش طعم ترین سبزیجات و سس ها به میهمانان ارائه می دهد. رستوران اسپانزل مکانی در این کشور است که بهترین نودل ها و پاستاها را طبخ کرده و تمرکز ویژه ای بر روی طبخ چنین غذاهای ایتالیایی دارد.

رستوران های مناسبی در این کشور برای سرو مولتاشه وجود دارد. رستوران فلامینگو یک کافه رستوران است که در کنار طیف گسترده ای از غذاهای دلچسب میهمانان این امکان را دارند تا از نوشیدنی های گرم و سرد همراه با نوشیدنی های الکلی و ساده استفاده ببرند.

بهترین رستوران های آلمان | سایت ویزا

کافه دیستریکت

کافه دیستریکت یکی از سالن های غذاخوری این کشور است که تخم مرغ های آب پز در این کافه از شهرت خاصی برخوردار است، این کافه بیشتر میزهای کافه را در کنار خیابان های قرار داده است. کافه سایلو عجیب ترین کافه در این کشور به شمار می رود، زیرا برای تزیین فضای داخلی کافه از یک دوچرخه استفاده نموده است. تمام طراحی این مکان با طرح چوب انتخاب شده است.

رستوران آریستن، رستوران مدیچی، کافه مانگای، رستوران های ایرانی مانند رستوران پرسپولیس، رستوران شایان و بسیاری رستوران های دیگر مانند رستوران پیستاتزیه و رستوران کیش در این کشور محل مناسبی برای سرو خوشمزه ترین غذاهای آلمانی و ایرانی انتخاب شده است.

هتل های مشهور در این کشور

این کشور به عنوان بزرگترین کشوری که در اروپای میانه قرار گرفته است توانسته هتل های مجلل و لوکسی داشته باشد. هتل میشل برگر یکی از مدرن ترین هتل های برلین است که دکوراسیون اتاق ها را بیشتر به طرح چوب اجرا نموده است.

هتل های مشهور در آلمان | سایت ویزا

هتل بل ایپوک

هتل بل ایپوک بنایی فوق العاده است که مربوط به قرن نوزدهم می باشد و معماری بی نظیری دارد این هتل در کنار جاذبه گردشگری بادن بادن قرار گرفته و می تواند اقامتگاه مناسبی برای مسافران باشد.

هتل سون در شهر فوسن دارای سوئیت های مجزایی است که هر مهمانی در این هتل می تواند از پنجره های اتاق خود مناظر طبیعی شهر فوسن را تماشا نماید. هتل ایم واسرتورم یکی از عجیب ترین وشگفت انگیزترین هتل های این کشور است که در شهر  کلن قرار دارد. این هتل در محله مسکونی شهر کولن جای گرفته است.

هتل هیلتن سیتی

هتل هیلتن سیتی هتلی ۲۵ ساعته است که در شهر هامبورگ قرار دارد، فضای داخلی این هتل دارای تزیینات فوق العاده نظیر کانتینرهای کشتیرانی، جعبه های شگفت انگیز و بسیاری وسایل دیگر می باشد. هتل نو برلین یکی از هتل های مجلل و لاکچری شهر برلین است که در آن ماشین های نسپرسو در اختیار میهمانان قرار می گیرد.

هتل ماندارین اورینتال در شهر مونیخ یک اقامتگاه بسیار جذاب به حساب می آید. هتل کمپینسکی کبه مانند کلبه ای عظیم است که مجهز به پنج ستاره بوده و خدمات ویژه ای را به مسافران ارائه می دهد. هتل قصر، هتل رادیسون بلو و هتل مارکوس تورم از دیگر هتل های ایده ال در این کشور به شمار می روند.

معروف ترین مراکز خرید در این کشور

این کشور مرکز خریدهای متنوعی با برترین برندهای جهانی را در خود جای داده است که در این میان می توان به مرکز خرید الکسا، فروشگاه زارا، مرکز خرید Mall of Berlin ، مرکز خرید Potsdamer platz Arkaden،  فروشگاه کادو، بازار ترکی، مرکز خرید مای زیل، فروشگاه Frankfurter Loppemarket، بازار کلاین مارک تاله و بسیاری مراکز دیگر اشاره نمود.

معروف ترین مراکز خرید در آلمان | سایت ویزا

فستیوال ها و جشنواره های آلمان

این کشور جزو کشورهایی است که سالانه جشنواره ها و فستیوال های زیادی در آن برگزار می گردد. لذا همین امر باعث شده تا از سراسر جهان گردشگران بسیاری به سمت این کشور توجه ویژه ای داشته باشند. که در این میان می توان به جشنواره فیلم برلین پرطرفدارترین و مهم ترین فیلم های سینمایی در آلمان اشاره نمود. فاشینگ جشنی است که مردم ماسک زده و لباس دلقک می پوشند.

و با گریمی خاص در خیابان ها آمده به شادی و آواز خواندن می پردازند. بزرگترین فستیوال در این کشور یک شهربازی سیار است که انواع و اقسام وسایل سرگرمی و تفریحات را شامل می شود.

مسابقه قایق های بادبانی در شهر کیل بسیار تماشایی می باشد، اکتبرفست بزرگترین جشنواره فرهنگی در این کشور است که ۵ میلیون شرکت کننده دارد. در این جشنواره تنقلات و غذاهای متنوعی سرو می شود. فرانکفورت ام ماین یک جشنواره کتاب در شهر فرانکفورت است که در کل اروپا بزرگترین نمایشگاه کتاب به شمار می رود. جشنواره های هایدلبرگ از دیگر رویدادهای آلمان به حساب می آید.

فستیوال ها و جشنواره های آلمان | سایت ویزا

اخلاق آلمانی ها

مردم آلمان دسته ای از مردمان سخت کوش و پایدار هستند که برای حریم و شخصیت خود بسیار ارزش قائل هستند. مردم کشور آلمان تاکید دارند که قطارها به موقع حرکت کنند، بیشتر از هر چیزی به مدیریت زمان اهمیت می دهند. بسیار کمال گرا هستند و در بیشتر مواقع مشغول به فعالیت های تجاری می باشند. مردمان آلمان علاقه شدیدی به رابطه های دوستانه دارند. بسیار سعی کرده به دیگران احترام بگذارند.

اخلاق آلمانی ها | سایت ویزا

مذهب مردم آلمان

۹۵ درصد از مردم آلمان به زبان مادری خود یعنی زبان آلمانی صحبت می کنند.  البته برخی از افراد در آلمان با زبان ترکی، کردی و زبان رومانی گویش دارند. مذهب اصلی مردم آلمان مسیحیت می باشد به طوری که بخش مهمی از کشور آلمان را مردمان مسیحی تشکیل داده است. حدود ۳/۷ درصد از کل آلمان مسلمان و درصد کمتری پیرو ادیان دیگر و یا بدون دین هستند.

مذهب مردم آلمان | سایت ویزا

هنر اقلیت آلمانی ها

امروزه بیشتر مردم آلمان به صنعت روی آورده و بزرگترین تولید کنندگان در دنیا شناخته شده اند اما در زمان های گذشته کشور آلمان آفریننده ی مشهورترین آهنگ ها و موسیقی ها و همچنین معمارهای برجسته ای بوده است.

هنر اقلیت آلمانی ها | سایت ویزا

اطلاعاتی جمعی در مورد آلمان

کشور آلمان دارنده بزرگترین ایستگاه قطار در قاره اروپا  است، در آلمان بانک مرکزی اروپا قرار دارد. بلندترین کلیسای جهان با ارتفاع ۱۶۱متر با نام کلیسای جامع اولم در آلمان جای گرفته است.

کشف انسولین، ماشین حساب اتوماتیک، موتورهای دیزلی، ساعت جیبی، نمایشگرهای ال سی دی، نوعی ساز بادی و بسیاری موارد دیگر اولین بار در آلمان اتفاق افتاده است. بزرگترین فیلسوف های دنیا نظیر هایدگر، هگل، نیچه، کانت و شوپنهاور آلمانی بوده اند. هنرمندان آلمانی سرچشمه آفرینش موسیقی کلاسیک بودند.

پس از روسیه می توان گفت آلمان پر جمعیت ترین کشور در قاره اروپا به شمار می رود. آلمانی ها بسیار علاقه دارند به بزرگترها مانند معلم و یا پزشکان احترام بگذارند و برای آنها بایستند. مردمان آلمان کادو گرفتن را خیلی دوست دارند. البته اگر این کادو ۱۳ شاخه گل باشد آن را بد یمن دانسته و هیچ گاه چنین هدیه ای را قبول نخواهند کرد.


سوالات متداول کشور آلمان

پایتخت کشور آلمان چیست؟

برخی از جاذبه های کشور آلمان چیست؟

اخلاق مردم کشور آلمان چگونه است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

دیدنی های دورتموند: گردشگران و مسافران بیشماری هر ساله به قصد بازدید از دیدنی های دورتموند به این منطقه سفر...

کشور آلمان یکی از کشور های پیشرفته، زیبا و مدرن اروپایی است که به  قلب صنعتی اروپا معروف می باشد ...

با رزرو تور فرانکفورت به یکی از شهرهای آلمان که مملو از جاذبه های متنوع است خواهید رفت. در این...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر